マイミッション My Blog Mission


  • このブログを書くことで、こんなことを目指しています -
    - NET患者へ日本語・英語で情報提供し、言語に制限されない情報共有をめざそう。
    - NET患者のネットワークを日本国内だけからグローバルレベルへ広げ、国境を超えた人のつながりと平和のきっかけを作ろう。
    - ひとり親で、あるいは病と闘い頑張っている人に、今日も頑張ろうと思える言葉を発信しよう。
    - 英語学習で広がる世界の大きさを感じてもらえるよう日英両言語で書き続けよう。
    - 息子たちがいつか今日の日を思い出すきっかけを残しておこう。
  • My mission on writing this blog page is:
    - that any information I share here about my conditions with NET can be useful for those who suffer from this very rare disease for both Japanese and English readers.
    - that this site can create a borderless, peaceful global world without language barriers, connecting the people inside and outside Japan through the NET information I share.
    - that sharing my happy and rough moments as a single mother with two kids can offer laughter, comfort and courage.
    - that I can be of support for those who want to see the world outside Japan, and inside Japan, too.
    and most importantly,
    - that one day, one day when my beautiful children have grown up, they would enjoy reading highs and lows of our lives.

2017-09-24

人生の優先順位が変わるとき Do you know where your priority goes?

神経内分泌腫瘍(カルチノイド)という聞きなれない腫瘍が私の体を虫食んでいると初めて告知されてから、例にもれず、自分の命の終わりを私も考えた。
もし私の命の限りが、予想外に近いうちに迫っているとしたら。
その仮定は重い病気を患った人、つらい状況にある人、の脳裏をよぎるのだろうな。また年齢を重ねるごとに、そんな思いを持つことも増えていくのだろうな、と初めて自分のこととして考えるようになった。

これは今までに感じたことのない恐怖感だったけど、私にとっては、良いこともたくさんあった。

人生の終わりが見えると、人生の優先順位が
さああああっと
決まった。これまで人生あーでもないこーでもないと、いつも迷い悩んでいた私。その私に歩むべき道が見えた瞬間でもあったわ。

私にとっては子供のこと。これが最優先。うちはシングルマザー家庭。とてもとても複雑な事情があって、子供たちは父親と離婚以来会えない状況にある。その複雑な事情や、大人の感情を置いても、子供達にとって私の次に、子供たちに近い身内である父親に、子供たちがきちんと会える準備を整える。そして、私がいなくなるようなことがあっても、子供たちを大切に思ってくれる人が子供たちを受け入れる準備と環境を作っておくのが、私の人生の最優先だと、このガン宣告を機に、明確になった。

それと同時に、私はまだまだ死ねない、と思った。その思いは、自分でもびっくりするぐらい強く、頭のどこかで「あ、私はまだきっと死なないな」と確信できるぐらいだった。

仕事も大事。ご飯を作るのも大事。家族も大事。ぜーんぶ大事すぎて、どれもきちんとこなせずふらふらだった私。今は体力も精神力も、以前より落ちたけど、優先順位が見えてるから、以前ほどぶれることがなくなったかも。ガンといえども、悪いことばかりじゃないんだってば。

If there were anything positive that came out of my NET cancer, that would be the clarity in my mind in terms of my life priority.

Before I found out that I have a NET cancer, my life was full of EVERYTHING - from my work, kids, putting food on the table, family matters to... everything you can name. This is probably nothing new to the sandwich generation, esp. if you have kids as a single parent.

But now that I am more aware that there is a time limit in my life, possibly shorter than I anticipated, it all has become clear to me where my priority goes in life. And that would be my kids. That is the top priority, period.

There is some unsolved issues from my divorce, and this has huge impact on kids. I would rather not reveal the details as this is a bit too personal (maybe one day I might write it down), so apologies for being so ambiguous. Anyway, I am determined that this issue will be fixed before I go. Even if my time is not limited, I think current situation is not ideal, and the kids need better and healthy environment to grow in. This was my "aha!" moment, thanks to my NET cancer.

If it was not for that, I would have left the situation as is, and let the life go on. But now I know more clearly that this is not right. As a parent, I will have to do everything I can do for the sake of children. And that is my responsibility, regardless of whether I am dying from cancer or not.

2 comments:

  1. 価値観がひっくりかえっちゃう体験をしているのね。(勝手にFBでシェアしたけどよかったかな?)
    しんどい日は晩御飯、手抜きしちゃえ!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ありがとうございます。はい、手抜き、かなりやってます (笑)!

      Delete